مقطع : کارشناسی ارشد
دانشگاه : پیام نور نطنز
تاریخ دفاع : 1400/02/13
اساتید راهنما : دکترحسین ستوده
اساتید مشاور : دکتر ابوالقاسم باقری
اساتید داور : دکتر محمدتوکلی پور
مشاهده سایر پایان نامه های محمد ولی پور
چکیده: مسئولیت اجتماعی با دیدگاه مبتنی بر منابع رابطه تنگاتنگ دارد. چرا که می تواند مزیت رقابتی پایدار را برای شرکت های بیمه ایجاد نماید. با توجه به رقابت روزافزون میان شرکت‌ها و سازمان¬ها و چالش جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان کنونی و وفادارسازی آنها در چنین محیط رقابتی باید به دنبال شناسایی عوامل موثر جهت کسب مزیت رقابتی باشند. از این رو شرکت‌ها برای حفظ و کسب مزیت رقابتی ناگزیرند نسبت به تغییرات دنیای کسب و کار حساسیت نشان دهند و تلاش کنند خدمات و محصولات منحصر به فردی ارائه کنند، تا اثربخشی خود را در برابر تغییرات و تحولات حفظ کنند. همچنين شركت‌ها و سازمان‌ها دريافته اند كه براي دستيابي به مزيت رقابتي پايدار و اثربخش، مسئوليت اجتماعي از بيشترين اهميت برخوردار است. هدف از پژوهش حاضر، ارائه مدل ساختاری عوامل تاثیرگذار بر ایجاد و توسعه مزیت رقابتی پایدار در صنعت بیمه با رویکرد تحقق مسئولیت اجتماعی در شرکت بیمه آتیه سازان حافظ استان اصفهان تعریف شده است. با عنایت به این هدف روش به‌کاررفته در تحقیق، روش کیفی مبتنی بر انجام تکنیک دلفی و نظر سنجی از خبرگان تحقیق به تعداد 23 نفر بوده است. به عبارت دیگر محقق با استفاده از روش دلفی به گردآوری داده‌های تحقیق و پژوهش با استفاده از پرسشنامه تخصصی با خبرگان شاغل در جامعه آماری مورد مطالعه پرداخت، سپس با استفاده از روش تحلیل توصیفی میانگین و انحراف معیار پاسخ‌ها توانست عوامل تاثیرگذار بر ایجاد و توسعه مزیت رقابتی پایدار در صنعت بیمه با رویکرد تحقق مسئولیت اجتماعی را شناسایی و اولویت بندی نماید . یافته‌های تحقیق حاکی ازآن است که عوامل اثر گذار شناسایی شده شامل: خلاقیت و نوآوری ،کارایی،کیفیت و پاسخگویی به مشتریان می‌باشند.که براساس خروجی جداول حاصل از پرسشنامه های تحقیق، شاخص نوآوری با بالاترین میانگین مهم ترین شاخص شناخته شده است.